Sneaky bastards!

Fyllde på kaffe. Blev lite brydd när kaffeburken inte blev lika full som den brukar så jag kollade på förpackningen. Den innehöll 425 gram kaffe. Kollade med en annan förpackning av ett annat märke, och den innehöll 450 gram.

4 responses to “Sneaky bastards!

  1. 425g har jag missat, men 450 har jag sett att vissa krympt halvkilot till… Tror att kaffet jag köper fortfarande är 500g men det gäller att hålla koll 😒

    • Oftast kollar jag kilopriset, och då kvittar det ju. Men när det är ”köp flera” erbjudanden så blir det kanske inte så billigt…

      • Jag är vanemänniska och köper alltid samma kaffe – men brukar hålla lite koll på paketpriset så jag vet vart jag ska köpa kaffe om jag ändå är där. Åker inte extra för att jaga kronor…

Kommentera

