Dagsarkiv: 2018/07/08

Vi hann med ett dopp i Falsterbo, kakbuffé, Stenshuvud, Ale stenar och Wanås konst.

Dagarna i Malmö har varit hektiska, så jag har inte hunnit blogga i realtid. Här kommer en kort sammanfattning istället.

Direkt på onsdagkväll när jag kom ner for vi till Falsterbo. Vi badade i havet och fikade på stranden.

På torsdagen testade vi selfiesticken innan vi åkte vi till Café Annorlunda och åt kakbuffé… … mätta på kakor, pannkaka och glass klättrade vi upp utsiktsplatsen på Stenshuvud. Jag kan inte rekommendera flipflops den sista, steniga biten.

”Varför bara knata upp för en kulle, när man kan gå upp för två?!” tänkte vi, och drog till Ale stenar. Där var vi inte ensamma. Vi laddade med glass i småbenen innan vi gick upp för trappan. Väl uppe fick vi kryssa genom en fårflock för att komma fram till stenarna. Några får hade bdsm-selar på sig, oklart varför. Och så en bild på stenarna innan vi gick ner igen.

På fredagen styrde vi lånebilen mot ”hemligt mål”. Jag fick alltså inte vara kartläsare, utan fick bara sitta bredvid och åka med. När vi kom fram avslöjade Mirijam att vi skulle gå på en konstrunda i skogen! Hur coolt som helst!

Det jag gillade bäst var Yoko Onos Wish Trees for Wanås. En installation där man fick skriva en önskan på en lapp som man sedan hängde i ett träd.

När vi lämnade konstrundan svängde vi in på första bästa mack för att ladda glassdepåerna. Och där var Tobbe och hans vänner! De skulle vara i en helt annan del av Skåne. Det blev kramkalas, Sigge och Juno blev så klart jätteglada att få träffa pappa!

Lördagen spenderade vi i Slottsparken innan det var dags för mig att ta tåget norrut igen.

Jag hade, ovetandes om fotbollen, bokat resan efter lunch så de sista två timmarna blev med radiosporten i lurarna.